Systerbrevet

Hej. Vaknade precis, utvilad och redo för idag! Jag hoppas jag inte "publicerar" ut detta för tidigt men jag har känt klirr i fingrarna ända sen förra veckan då jag skrev det här. Skrev det med en riktig penna på ett riktigt brev och med en riktig skrivstil. Jag hoppas verkligen,verkligen inte att min syster ser detta nu om hon inte fått det "riktiga" brevet än, men det borde hon få idag. Tänkte att jag skulle dela med mig till er i allafall:


5:e Februari 2011. Hej min andra halva, mitt blod, min tvillingsjäl, min favorit, min pärla och vackraste syster.

Häromdagen tänkte jag på dig när jag såg på en serie som handlar om att öppna ungdomars hjärtan. De fick frågan: "Vad skulle du göra om någon som står dig nära plötsligt vara borta ur ditt liv, vad skulle du göra då?"

Det är en enkel fråga med ett enkelt svar. Om jag skulle förlora dig skulle jag sluta andas, jag skulle vilja ta livet av mig om det hände. Bara tanken av det, gör att det gör ont i mitt hjärta. Vet du vad mer som gör ont?
Att sakna dig. Jag saknar dig varje dag, jag saknar dig så bröstet värker, så mitt hjärta gör ont och så min själ lider. Och just i detta ögonblick som jag skriver, gör det mer ont än vad det nånsin gjort innan.
Du betyder allt för mig.

Jag kände att jag verkligen behövde skriva detta till dig för att det är en sak som jag märkt med denna värld, att man inte säger de saker som man borde göra till dem man älskar. Och jag vill inte vänta en sekund längre på att berätta detta till dig. Jag vill inte vänta på att säga detta tills nån av oss får cancer eller annat hemskt. Jag vill berätta detta nu. Jag tyckte också att denna värld behöver mer färg, mer rosa bubblor att fyllas med. Det här är min rosa bubbla till dig.

När du tappar hoppet, när du tappar tron, tänk då på att vi lever i nuet, att vi bara lever en gång. Och denna "enda gång" kommer gå så fort innan vi ens märker att "denna gång" redan är förbi oss. Innan vi ens vet ordet av det kommer vi hitta vår livs kärlek, bli mostrar och fastrar, få våra drömjobb och allt annat bra som kommer i livet. Kom ihåg att ta de bästa beslut som du bara kan, för vi har inte tid att ångra oss eller förmågan att gå tillbaka i tiden. Så när du tappar tron, när du tappar hoppet, kom ihåg att leva i nuet och leva som du lär.

För det har jag börjat med och jag har inte varit så lycklig som jag är idag, eller på ett tag i varje fall.

Kom hem snart, jag saknar dig. Älskar dig mest av allt. Sumenta.


Kommentarer
Postat av: Malin

sååå fint summe! :D

2011-02-14 @ 15:31:48
URL: http://malinkaarlsson.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0