Den rätta.


Den rätta. Jag tror inte på den rätta finns på det sättet som man kan tro. Ni vet den killen som man ser sig tillbringa resten av livet med, skaffar barn med osv. Ni vet vad jag menar.

Däremot tror jag på att den rätta finns för stunden. Att om jag träffar en kille och allt känns så jäkla rätt, tajmingen är perfekt och känslorna träffar rätt, så är det just för den stunden som han är den rätta.
Och den stunden kan vara i 50år, den stunden kan vara i 5 månader eller så kan den vara i 5 dagar.

Jag tror inte att den rätta varar för evigt och om det nu är något som skulle vara för evigt så är det just den "rätta stunden" som gör det. Den rätta kan vara den rätta för alltid, men det är svårt att tänka på det sättet när man redan tänkt på det sättet med någon som inte var den rätta. Därför tror jag inte att den andra,tredje eller fjärde "efter" den såkallade första rätta, heller inte är den rätta, såvida stunden inte träffar rätt. Rätt så komplicerat att förstå men jag tror att vi ska sträva efter dem rätta stunderna, den rätta tajmingen och tidpunkten, istället för att sträva efter just eller bara "den rätta". För om tajmingen och tidpunkten träffar så kommer ju allt annat omkring runt en.

Och när den rätta stunden och den rätta tajmingen kommer, då är det inte mer rätt än att den personen som kommer vid den rätta stunden och tajmingen, är just den rätta.




Kommentarer
Postat av: Den rätta

Vi människor lever för den rätta studen, den person man har då är nog den man söker.

Fint skrivit Sumenta.

2011-02-28 @ 19:50:21
URL: http://projectcotton.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0