"Jag ville bara säga hejdå innan du åkte"

Förlåt för att jag inte är här lika ofta som jag var innan, men jag är kär, jag är bara så jävla kär. Jag kanske till och med börjar skriva om kärlek istället. Tänkte bjuda er på en text om kärlek, som jag skrev för ett tag sen.

Klockan slår kvart i elva när hon är framme. Hon smyger tyst igenom garaget som leder till hans ytterdörr. Hjärtat slår nog mer än vad det nånsin gjort tidigare. Hon tittar omkring sig och funderar på hur hon ska genomgå sin plan. Vädret är inte på hennes sida, det är kallt och blåser något fruktansvärt. Skitsamma tänker hon. Hon börjar plocka ur de små värmeljusen från hennes svarta väska som hon har runt axeln, känner efter vart tändaren kan vara. Hon tog med sig två för säkerhets skull. Hon väntar in rätt läge så att hans familj har gått och lagt sig och inte misstänker något. Klockan slår kvart över elva. Det har gått en halvtimma. Hon måste göra något. Nu.

Hon går runt den gula husgaveln och hittar en perfekt gång att tända alla ljus på. Hon tänder fem ljus innan vinden gör sitt och blåser bort alla fem på en och samma gång. Hon börjar om igen. Om igen. Frustrerande fortsätter hon tills hon inser att ljusen inte kommer brinna i mer än 2sekunder. Fan tänker hon. Hon måste göra det här perfekt och det SKA ingå ljus i denna plan. Hon vägrar att ge upp.

Hon vänder om till garaget igen och tänder ljusen bredvid bilarna så det liknar en gång som leder nånstans. Hon tar upp mobilen ur jackfickan. Tappar den men tar den darrandes upp igen. Hon slutade känna sina fingrar för en kvart sen. Hon skriver ett meddelande till honom och skriver "ring upp mig". Minuten senare ringer han upp.

"Hej"
"Hej"
"Vad gör du?"
"Nej, inte mycket, har precis packat klart allt nu till resan, och du?"
"Nej, sitter här och gör typ ingenting."
"Ahaa. Okej."
"Ah, men du?"
"Ah, men jag?"
"Jag har en överraskning till dig"
"Haha, va? vadå?"
"Kom ut till garaget och följ ljusen"
"Eh haha va?"
"Men gör det bara"
"Okeej"

Han går tyst ut ur sin ytterdörr, öppnar den vita dörren till garaget och följer ljusen.

"Du MÅSTE säga till när du står i garaget okej?"
"Okeej. Ah men nu är jag här"
"Okeeej. Blås ut alla ljus"
*Han börjar blåsa ut ljusen*
"Så, vad ska jag göra nu?
"Vända dig om och öppna dörren"

Hennes leende tycks bli det största hon nånsin lett när hon ser honom. De hinner inte säga mycket mer förrän de är inne i hans rum och kramar hårt om varandra. Hon tittar på honom och säger "Jag ville bara säga hejdå innan du åkte".

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0