Model Lab, f*ck yourself

Vid fyra-tiden drog jag till Model Lab som håller hus i Badholmen denna helg. Kommer dit och säger till dem att jag inte hinner med fotografering, jag säger till tjejen bakom deras "reception" att jag bara hinner med sminkning:
Tjejen: "Sminkning ingår i fotograferingen så att ni ska kunna köpa foton sen, om ni inte fotograferas så kostar sminkningen 350kr."

Jag: "Men det här var ju gratis? Iallafall vad dem sa till mig? Och att man skulle lära sig att sminka? Så egentligen kan jag gå efter att jag har blivit sminkad."

Tjejen: "Vi har inget köpkrav men om ni inte fotograferas så kostar sminkningen, eftersom vi har hyrt proffsfotografer så att ni kan köpa foton efteråt" och så började hon babbla annat skitsnack.




Skitföretaget Model Lab



Dem här idioterna vill bara tjäna pengar. När dem ringde mig och frågade om jag ville komma så sa dem att det här var deras sätt att marknadsföra sig och göra något roligt för tjejer. Vad kul tänkte jag innan jag kom dit. Sen blir man sminkad med billig Viva La Diva- smink i fem min, kändes som att dem bara kladdade i mitt ansikte för att få sitt jobb gjort.

Eftersom dem visade brist på respekt och trevligt bemötande, dålig information så gick jag efter sminkningen. Jag tänkte inte sitta och vänta 3h för att bli fotograferad. Eftersom dem håller kvar en så länge så "hoppas" dem på att man ska köpa deras foton genom att hålla kvar en.

Inte nog med att jag ser ut som en hora i ansiktet för när jag kom hem fick jag ett sms på att dem skulle fakturera mig 350kr p.ga av sminkningen. Jag rekommenderar verkligen inte detta företag.




Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0